Platforma telemedyczna SYGMO for COVID-19 oparta jest o aplikację mobilną za pomocą której pracownik (pacjent) wypełnia ankietę samokontroli oraz zaawansowany system Centrum Analizy Danych. Dane przesłane do systemu za pomocą aplikacji mobilnej są analizowane przez lekarzy konsultantów. Sam system generuje alerty będące efektem działania zaawansowanych algorytmów prezentacji wyników analizy symptomów.
W przypadku określenia stanu wysokiego ryzyka zagrożenia COVID-19 konsultant medyczny kontaktuje się bezpośrednio z pracownikiem, by przeprowadzić wywiad i zlecić dalsze postępowanie.
Komunikacja jest dwustronna i także użytkownik aplikacji – w przypadku niejasnych objawów bądź wątpliwości związanych ze swoim stanem zdrowia może skontaktować się z konsultantem medycznym (lekarzem) za pomocą specjalnego formularza. W przypadku braku przesłania wypełnionej ankiety samokontroli system inicjuje wysłanie przypominającej wiadomości SMS.
Merytoryka projektu i technologia została opracowana wspólnie z ekspertami z Wojskowego Instytutu Medycznego oraz z zespołem lekarzy specjalistów z dziedziny chorób zakaźnych, interny i kardiologii.
Jest to stale rozwijane rozwiązanie – na bazie wyników badań naukowych, wytycznych postępowania i obowiązujących przepisów i przede wszystkim opinii ekspertów.
System telemedyczny SYGMO for COVID-19 spełnia wszelkie wymogi związane z bezpieczeństwem wrażliwych danych osobowych. Jest oparty o najnowszą infrastrukturę serwerową.
Aplikacja użytkownika jest niezależna od systemu operacyjnego, działa bez problemu na smartphonie, tablecie czy komputerze stacjonarnym.